keskiviikko 19. helmikuuta 2020

Smoothien suurkuluttajan suosikit

Mulla on aika tarkka ruokarytmi, tai pakko olla, sillä verensokerin laskiessa muhun iskee nälän mukana kiukku. Mä oon oppinut tosi tarkasti miettimään että moneltako mun on aina saatava ruokaa ja mietin päivän aikatauluja sen mukaan. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, välipala ja iltapala. Koska välipaloja mä syön joka päivä kahdesti, niin oon joutunut paljonkin sumplimaan erilaisia variaatioita leivän ja jugurtin kylkeen. Chiapuuro ja smoothie ovat tän hetken lemppareita, joista jälkimmäisestä nyt mun suosikit. Vaikka smoothiet onkin aika helppoja tehdä heittämällä kaapista löytyvät ainekset sekaisin, niin mä oon silti löytänyt ihan lemppariyhdistelmiä hedelmien ja muiden ainesten välille.
IMG_2416m
Hedelmäsmoothie
1 päärynä
n. 200g. pakastemangoa tai 1 tuore mango
2 passionhedelmää
1 appelsiini
muutama mintunlehti
kaurahiutaleita
(appelsiinimehua tarvittaessa)

IMG_2395m
Vihersmoothie
1 avokado
1 päärynä
n. 20g (tuoretta) pinaattia
1 limen mehu
kauramaitoa

IMG_2408m
Marjasmoothie
n. 100g mangoa tai 1 mango
150g mansikkaa
n. 100g mustikkaa
1 omena
2,5dl kookosmaitoa (1 tetra)

💛Heta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti