lauantai 22. helmikuuta 2020

Mistä on mun viikonloppu tehty?

52E29E12-D1D3-4D06-9E07-0FF23F6D7C6B
  • Heräämisestä hyvin nukutun yön jälkeen, kuitenkin sopivan aikaisin ettei tule saamaton olo. Tuo saamaton fiilis on kyllä yks mun pahimmista vihollisista, josta voisin yrittää vähän päästää otetta irti. Mä oikein kammoksun sitä fiilistä kun mitään ei saa aikaiseksi ja on tekemättä mitään, vaikka sehän on just ihan parasta. Eilen koulun jälkeen muhun iski ilmeisesti joku pieni vatsapöpö, joten koko loppupäivä ja -ilta menikin sängyssä makoillessa. Koska iltapäivä piti olla pyhitetty opiskelulle, niin tuo täysi tekemättömyys oli kamalaa, mutta varmasti täysin aiheellista ja tarpeellista. 
  • Hiihtojen katsomisesta telkkarista. Vitsit mä tykkään talvesta ihan vaan tästä syystä. Kesällä yleisurheilukisojen katsominen on tietysti tämän tilalla, mutta talvisin hiihto ja ampumahiihto penkkiurheilijana on lempipuuhaa. Päivällä kun laittaa telkun auki niin voi olla varma, että hiihtoahan sieltä tulee ja aina on suomalaisia mukana! 
  • Opiskeluista, onneksi tänä viikonloppuna erittäin pienissä määrin. Joskus rakastan pyhittää viikonlopun opiskeluille ihan täysin, sillä mä tykkään mennä koululle kun siellä on niin hiljaista ja saa todella hyvin aikaiseksi. Tällä hetkellä juurikaan kouluhommia ei ole rästissä vaan päinvastoin, niin voi hyvillä fiiliksillä ottaa rennosti. Jotta se tuttu saamaton olo ei pääse yllättämään, niin haluan joka päivä käydä kääntökortit läpi ja sen jälkeen ansaitusti unohtaa kouluhommat.
  • Siivoamisesta kuten jokainen lauantai jonka Kuopiossa vietän. Mä en todellakaan jaksa tuhlata ajatustakaan siivoukselle kesken viikon, vaan mieluummin siivoan sitten viikonloppuna kun aikaa on enemmän. 
  • Ruoan laitosta, tottahan toki. Kuten pari postausta sitten mainitsin, mä menen useasti sieltä mistä aita on matalin. Teen erilaisia laatikkoruokia paljon, sillä niitä voi syödä sitten monta päivää. Yleensä viikonloppuna onkin se hetki, kun näitä seuraavan viikon ruokia kokkailen.
  • Lenkistä, yleensä ihan vaan kävellen. Jos oon ollut päivän tekemättä mitään sen kummempaa, niin tykkään lähteä ulkoiluttamaan aivojani edes hetkeksi. En niinkään kuntoilumielessä vaan hapen saannin kannalta ajateltuna. Laitan kuulokkeet korviin ja yritän koko kävelylenkin keskittyä podcastiin, äänikirjaan tai muuhun. 
  • Saunomisesta. Mä oon siitä onnekas, että mun pienessä asunnossa on oma sauna.❤️ Se ei todellakaan ollut vaadelistalla, vaikka toki sillä listalla ei kesän hieman epätoivoisessa asuntojahdissa muuta ollutkaan kuin keittiö, vessa sekä paikka sängylle. Kaikki mitä sain tuli siis positiivisena yllärinä, sauna etunenässä. Mä oonkin mun pienen pientä saunaa tykännyt lämmittää pari kertaa viikossa, ainakin viikonloppuisin. 

Toki tähän viikonloppuun edellisten lisäksi kuuluu shoppailureissua sekä kandijuhlilla työskentelyä, mahdollisesti myös leffassa käyntiä. Ihanaa viikonloppua sulle myös💛

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti