keskiviikko 5. syyskuuta 2018

PROJEKTI STARTTAA

Hellurei taas. Viimeistään tällä viikolla on tainnut koulut alkaa jo kaikilla, ja niin myös mä oon päässyt hyvään lukuvauhtiin. Mä harkitsin jälleen tänäkin vuonna tosi paljon, että mitä materiaaleja luen, mitä lukiokirjoja, mistä alottaa ja mitä painottaa. Mä luin viime vuonna lukiokirjat niin perin pohjaisesti, että tuntu vaan ajan haaskaamiselta lukea ne uudestaan yhtä hyvällä syynillä. Siksi mä halusin uuden materiaalin, josta tehdä haastavampiakin tehtäviä ja saada uusia näkökulmia.
IMG_1130
Selvää siis oli, että jonkun valmennuskurssin mä itselleni ostan. Seuraava askel oli miettiä haluanko lähiopetusta vai en. Viime vuonna olin kurssilla, jossa oli lähiopetusta, mutta nyt en uskonut saavani siitä kovin suurta hyötyä uudestaan. Varsinkaan luentopainotteinen opetus ei tänä vuonna ole mulle todellakaan se paras vaihtoehto, vaan enemmän täytyy päästä itse tekemään ja oppimaan sitä kautta. Mä kun opin vielä parhaiten kun opetan itseäni etsimällä itse tiedon ja pureskelemalla sen ymmärrettävään muotoon. Eli ei lähiopetusta tänä vuonna, vaan täysin itsestä riippuvaa puurtamista.

Mites sitten koetilanne, kuinka siihen valmistautua? Koska edessä on monen kuukauden projekti kohti sitä viisi tuntista pääsykoetta, on itse koetilannettakin osattava ennakoida parhaalla mahdollisella tavalla. Kyllä siellä parhaillakin pää saattaa vetää jumiin kun koe alkaa tai jännitys viedä voiton, näitä tarinoita oon kuullut tosi monia.. Mä haluan siis tehdä harjoituskokeita pitkin lukuprosessia, jotta itse pääsykoe sujuisi samalla painolla ilman sen kummempia jännityksiä. Uskon myös, että harkkakokeet harjoittaa lisäksi vastaustekniikkaa ja koetaktiikkaa, ja nehän otan myös avosylin vastaan.
IMG_1124
Mä sitten loppujen lopuksi, viikkojen pohdinnan jälkeen päädyin MAFY-valmennuksen Lääkis etäkurssiin. MAFY-valmennus halusi lähteä tukemaan mun tän vuoden projektia kohti pääsykoetta ja sainkin kurssin yhteistyönä. Oon tästä todella innoissani!

Etäkurssissa mä saan kaiken sen, mitä pohdintojen jälkeen koin tarvitsevani. Mafynetin, jossa on teoria sekä monen tasoisia tehtäviä, seitsemän harjoituskoetta koesalissa sekä vielä lisäksi opiskeluvalmentaja, joka auttaa parhaansa mukaan mua lukuaikatauluissa sekä esim. koetaktiikassa. Mä oon tosi innoissani tästä ja uskon, että mulle sopivampaa valmennuskurssia ei ole. En malta odottaa, että pääsen vielä jatkossa kertomaan lisää! :)

Ihanaa ja ihanan syksyistä loppuviikkoa kaikille! :)

1 kommentti:

  1. Tsemppiä urakkaan! Suunnitelma ainakin kuulostaa hyvältä :-).

    https://www.lily.fi/blogit/janita-johanna

    VastaaPoista