perjantai 1. maaliskuuta 2019

PÄÄSYKOE JA LOMAILU #lääkikseen2019

Aurinkoista perjantaita Espanjan lämmöstä! Me tultiin lomailemaan hiihtolomaviikoksi tänne Espanjaan, ja kyllä sitä olikin jo kaivannut aurinkoa ja lämpöä. Vaikka iltaisin onkin vähän viileä, on rannallekin päässyt ottamaan aurinkoa ja mikä tärkeintä, rentoutumaan.

Mä aloitin mun luku-urakan pääsykokeisiin jo viime kesän lopussa, jos oikein muistan niin elokuun alussa. Luin suht paljon koko syksyn ja jouluna pidin viikon kestävän loman. Joululoma teki enemmän kun hyvää, vaikka mitään suurempia puutteita mun motivaatiossa tai jaksamisessa ei ollutkaan. Lomalla odotin koko ajan sitä, että pääsen jatkamaan lukemisia, ja siksi pidinkin loman ihan minimissään, eli vain siinä viikossa. Toi viikko teki mulle kuitenkin ihan älyttömän hyvää ja loman jälkeen kun aloin taas lukemaan, kaikki tuntui tosi helpolta. Tuntui, että ei ollut yhtäkään asiaa joka olisi takkuillut tai mitä en voisi oppia siltä istumalta. Mun pää otti hyvin tietoa vastaan ja olin tosi pirteä ja aktiivinen joka lukupäivä. 
FullSizeRenderm
Me varattiin tämä Espanjan loma jo viime syksynä, joten tiedossa oli kokoajan, että joululoman lisäksi mulla on viikon loma myös keväällä. Koska jouluna lepohetki teki niin hyvää, en tällä hetkellä stressaa yhtään sitä, että en lue. Tein kuitenkin koko kevään niin hyvin hommia lukemisen saralla, että tähän väliin on tosi hyvä ottaa viikon huili, jotta jaksaa puristaa vielä loppuun asti tuoreella mielellä. Mä aloitin lukemiset kuitenkin niin aikaisin syksyllä, että tää yksi viikko lukematta ei voi olla se ratkaiseva tekijä, ainakaan negatiiviseen suuntaan. Vaikka aikaa pääsykokeeseen tuntuukin olevan tosi vähän, kerkeää tässä ajassa tehdä vielä suuriakin oivalluksia ja kerrata opittua. 

Mä otin kuitenkin mukaan Mafyn* tabletin, kääntökortit sekä ihmiskehon toiminnasta kertovan tieteislehden. Yhtenä aamuna olen laskenut fysiikkaa ja lentomatkalla luin kääntökortteja sekä lehteä, koska ne tuntui juuri silloin sopivalta. Täällä ollessani en aio pakottaa itseäni lukemaan, koska tiedän, että se ei vie mua yhtään eteenpäin. Mafynetti on myös siitä ihan älyttömän kätevä, että vain ottamalla pienen tabletin mukaan, saa jokaisen oppiaineen koko oppimäärän mukaansa. Lisäksi ei tarvitse muuta kuin kynän ja vihon, ja niillä pärjääkin jo ihan täysin. Lisäksi tää loma sattui vielä olemaan juuri sopivasti harjoituskokeiden välissä, joten niistäkään en jää paitsi.

*Mafyn valmennuskurssi saatu yhteistyönä

Tällä hetkellä mua vähän harmittaa että lomaa on jäljellä "enää" puolet, mutta odotan innoissani taas normaalia päivärytmiä ja lukemista. Mä yritän rentoutua vielä loppuloman miettimättä liikaa lukuasioita, koska nimenomaan siitä mä saan loppukeväälle tarvittavan energian.

Ihanaa viikonloppua♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti