perjantai 11. tammikuuta 2019

BUCKET LIST VUODELLE 2019

Koska oon erilaisten listojen vannoutunut tekijä, onko mitään parempaa kun asettaa tälle, juuri alkaneelle uudelle vuodelle tavotteita ja haaveita, joita haluan toteuttaa. Mä en oo koskaan uutta vuotta juurikaan juhlinut, mutta rakastan sitä uudelta ja tyhjältä pöydältä aloittamisen tunnetta. Vaikka elämä ei päivässä muutukaan joulukuun 31. ja tammikuun 1. välissä, niin varmasti tän vuoden aikana tapahtuu jotain, minkä tuun muistamaan loppuelämäni, oli ne sitten hyviä tai huonoja juttuja.

- Käy ainakin kaksi kertaa ulkomailla. Siksi kaksi, koska ensimmäinen reissu onkin jo tiedossa helmikuulle, joten ainakin toisen reissun haluan tehdä sen lisäksi. Haaveena olisi lähteä esim. Jenkeissä käymään kesälomalla, mutta katsotaan mitä keksitään.
IMG_3519 2
- Urheile. Nyt kun oon saanut elämää aika hyvin tasapainoon lukemisten ja töiden osalta, olis tavotteena taas alkaa urheilemaan. En pysty millään yhtä suurella panostuksella siihen satsaamaan kun muutama vuosi sitten, mutta tarviiko sitä? Mun päätavote on tietysti pääsykoe ja kouluun pääsy, mutta ihan jo mielenterveyden kannalta olisi hyvä saada mukaan myös toinen mielenkiinnon kohde, joka urheilu ihan varmasti edelleen olisi.

- Tee pääsykokeessa parhaasi. Vaikka mun viime vuoden koe vähän menikin mönkään (tai menihän se niin hyvin kun se pystyi menemään), niin pääsin eteenpäin nopeasti. Siihen varmasti auttoi paljon se, että lupasin itselleni olla tyytyväinen kunhan teen parhaani. Parhaani tein, mutta tuuria ei ollut tippaakaan mukana, joten tulos ei ollut toivottu. Silti en voi olla kun tyytyväinen omaan panokseeni. Tottakai toivon, että omalla parhaalla koulun ovet aukeaisi tänä vuonna, mutta jos ei niin ei. Ainakaan en olisi pystynyt tekemään mitään toisin.

-Pidä pitkä ja rentouttava kesäloma. Mä pidin viime vuonna kesälomaa kolme viikkoa ennen pääsykoetta ajatellen, että pääsykokeen jälkeen on mukava saada muuta ajateltavaa ja täydet tunnit töissä. Noh, pari päivää pääsykokeen jälkeen se sujui hyvin, mutta lukemisen täytteisen kevään väsymys alkoi nopeasti painaa. Olo tuntui aika kauan tyhjältä ja olin tosi väsynyt. Ei sitä keväällä edes huomannut kun meni niin tohinalla eteenpäin, että vasta kokeen jälkeen havahtui. Tänä vuonna haluan pitää kokeen jälkeen loman ja palkita itseni kevään rutistuksesta ja rentoutua ihan kunnolla.

-Tee ruuanlaitosta rutiini. Vaikka puoli vuotta oonkin asunut omassa kodissa, ei ruuanlaitosta ole vielä tullut kovinkaan hyvä rutiini. Oon kyllä alkanut tykkäämään ruuanlaitosta, mutta haluan vielä kartuttaa omaa reseptivarastoa sen verran, ettei tarvitsisi aina netistä lähteä etsimään inspistä. 
IMG_3621m
-Kasva. Enkä nyt välttämättä tarkoita että fyysisesti, vaan henkisesti. Musta on aina tosi mielenkiintosta katsoa elämää taaksepäin ja huomata, miten paljon oon kasvanut. Esimerkiksi kun aloitin työt, jo ihan parissa kuukaudessa tunsin olevani paljon kypsempi ihminen. Tää kohta nyt todennäköisesti jokatapauksessa tulee tehtyä ilman sen suurempaa yritystäkään.

-Kuuntele kaikki Harry Potterit. Latasin joululomalla Book Beatin ja tähän mennessä oon kerennyt kuunnella jo kaksi ensimmäistä Harry Potteria. Vitsit ne vaan on koukuttavia ja hyviä. Mä rakastan kirjoja, mutta se ei oo ollut sopiva rentoutumismuoto viimeseen vuoteen sen takia, että päivisin tulee luettua ja rasitettua silmiä muutenkin niin paljon, ettei illalla enää huvita. Aina kirjastolle kävellessä tai bussissa istuessa kuuntelen vähän kirjaa eteenpäin, joka on mulle ollut tosi hyvä rentoutumisen muoto.

- Tee road trip johonkin Suomen sisällä. Tätä en oo muuten päässyt toteuttamaan kun kisareissujen kautta nuorempana, mutta nyt olisi ensi kesänä ihana lähteä johonkin uuteen kaupunkiin ja varata hotelli.

Hyvää ja rentouttavaa tätä vuotta (ja myös viikonloppua) ihan jokaiselle♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti