lauantai 1. joulukuuta 2018

Asiaa opiskeluvalmentajasta

Mun luku-urakka on ollut nyt käynnissä muutaman kuukauden. Luen siis lääkiksen pääsykokeisiin ja luen toista vuotta tosissani. Tänä vuonna lukemiset eroaa tosi paljonkin viime vuodesta, ja yks syy tähän on mun valmennuskurssi.

Sain siis blogiyhteistyönä Mafyn etäkurssin johon kuuluu opiskeluvalmentaja, joka soittaa mulle kahden viikon välein. Oletin ennen ensimmäistä puhelua, että opiskeluvalmentaja on varmaan ''ihan hyödyllinen'', mutta mun mielipide on muuttunut ihan täysin. Mä ajattelin tulla kertomaan teille, että mitä me sitten oikeastaan jutellaan ja mitä hyötyä mun opiskeluvalmentajasta on.
IMG_3213
Mun opiskeluvalmentaja eli opo soittaa siis kahden viikon välein sovittuna aikana. Puheluissa jutellaan miten on opiskelut taas kahdelta viikolta sujunut, miten muussa elämässä menee, onko ollut rankkaa, helppoa vai siltä väliltä ja muuten jutellaan fiiliksistä. Puhelun aikana päätetään mm. pidetäänkö lukutunnit edelleen samana kuin aiemmin vai nostetaanko/lasketaanko niitä. Opo näkee myös mun tehdyt tehtävät ja on kärryillä kehityksestä, joten tuntimäärien säätely on helpompaa.

Mulle suurin apu opiskeluvalmentajasta on ehdottomasti ollut se, että opo kertoo lukutunnit mitä noudatan. Tottakai itse saan niihin vaikuttaa, mutta on hyvä saada toinenkin mielipide mm. siihen, missä suhteessa eri aineita luetaan. Esim. mä itse en ole vielä aloittanut biologiaa, vaan ollaan päätetty, että se aloitetaan vasta myöhemmin. En tiedä, olisinko itse uskaltanut tehdä näin rohkeeta päätöstä yksin. Bilsassa on kuitenkin ihan hirveesti asiaa, mutta luotan meidän suunnitelmaan.

Opiskeluvalmentajat on siis lääketieteen opiskelijoita, jotka Mafy on kouluttanut opoiksi. Ihan asiasta tietämättömän kanssa ei siis todellakaan tarvitse keskustella, vaan jokainen opo varmasti tietää mitä hakuprosessissa käydään läpi, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Hyödyllisten vinkkien lisäksi opo kannustaa ja tsemppaa, sekä myöhemmin keskustellaan myös koestrategioista. Mun opiskeluvalmentaja tulee näkemään myös mun harjoituskokeet, joiden perusteella saan vinkkejä tulevia harjoituskokeita, ja tietysti pääsykoetta ajatellen.

Edellisten lisäksi mun opo joka kerta jaksaa muistuttaa vapaa-ajan tärkeydestä ja siitä, ettei maailma kaadu, vaikka joku päivä ei lukutavoitteeseen pääsekään. Mulla meni viime vuonna lukutunnit ihan överiksi ja myös ne muutamat vapaa-ajan tunnit mielessä pyöri opiskellut asiat. Ei todellakaan ollut henkisen hyvinvoinnin kannalta paras lähtökohta pääsykokeeseen, joten onneksi tänä vuonna sama ei pääse tapahtumaan. Tai ainakin mun opo pitää mulla järjen päässä :)
IMG_3214
Jokaisen puhelun jälkeen mulla on tosi itsevarma olo ja tiedän, etten todellakaan tee turhaan töitä ja kuluta takamustani kirjastolla. Mulla on tosi varma olo koko projektista ja oon innoissani ja motivoitunut. Opiskeluvalmentajan saa muuten ostettua ihan erikseenkin ilman valmennuskurssia, jos sellaisen itselleen haluaa. Suurinpaan osaan valmennuskursseja se kuuluu. Mä ihan ehdottomasti suosittelen, jos yhtään on epävarma olo mistään hakuprosessiin liittyvästä.

Nyt ihanaa lauantain jatkoa jokaiselle♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti