tiistai 27. elokuuta 2019

Ensi viikolla alkaa lääkis!

Nyt se sitten tapahtuu, huomenna musta tulee Kuopiolainen. Niin outoa edes ajatella, etten asu enää Jyväskylässä, missä oon käytännössä koko elämäni asunut. En tiedä kuinka kauan tuun sanomaan että asun Jyväskylässä Kuopion sijaan, mutta toisaalta ei Jyväskyläläisyyden musta tarviikaan lähteä.

Tää kesä on ollut ehdottomasti yks elämäni parhaista, ellei se paras. Lomailin alkukesästä hyvillä mielin pääsykokeen jälkeen, vaikkakaan iloinen mieli ei niinkään johtunut pääsykokeesta (koska harvalla kokeen jälkeen on varma olo), vaan ihan vaan siitä, että keväästä ja hakuvuodesta oli selvitty.

Kun tieto koulupaikasta tuli, alkokin varsinainen hullunmylly. Harva sitä edes tajuaa miten monta liikkuvaa asiaa on hoidettavana kun pääsee kouluun, mutta en tietenkään valita. Mielellään niitä asioita hoiti, mutta tämmöiselle ''kaikki pitää hoitaa tänään'' -ihmiselle oli vaikea jättää joitain juttuja to do -listalle odottamaan ensi viikkoa tai kuukautta. Nyt aletaan olemaan jo voiton puolella, sillä mm. tuet on haettu, asunto on löytynyt, sähkösopimus tehty, kotivakuutus otettu, opiskelija- ja kirjastokortti tilattu jnejne.

Meillä tosiaan Kuopiossa alkaa koulu aika myöhään, vasta 2.9. Toisaalta tää oli mulle vaan  hyvä juttu, niin kerkesin olla viime viikkoon asti töissä ja toki kaikki ylimääräinen raha otetaan opiskelijana vastaan heh. Sanoin heipat mun työpaikalle sunnuntaina ja nyt oonkin pari päivää lomaillut ennen huomista muuttoa. Loppuviikko meneekin sitten uuteen kaupunkiin tutustuessa, saa nähdä josko sitä uskaltaisi ihan opiskelijaravintolaa käydä testaamassa.
IMG_6218
Mulla on ollut koko kesän tosi hyvät ja innostuneet fiilikset muutosta ja koulun alottamisesta. Tähän mä oon tähdännyt viimeset kaksi vuotta aivan sata lasissa enkä voi vieläkään uskoa, että ihan oikeasti mä alotan lääketieteen opiskelun. Ensimmäiset viikot tulee olemaan varmastui tosi rankkoja henkisesti ja fyysisesti, ja niitä jännitänkin eniten koko koulun alotuksessa. Liikkuvia osasia on ihan kauheesti ja uutta juttua tulee jatkuvasti. Mä luotan kuitenkin siihen, että meillä tulee olemaan tosi kiva fuksivuosi ja muistelen sitä sitten vuoden päästä haikeudella kun ootellaan uusia fukseja!

Mä ehdottomasti yritän pitää tän blogin elossa, lähinnä lääkisjuttuihin painottuen. Ihan liikaa ei netissä ole lääkisläisten blogeja, mikä mua itseäni vähän harmitti viime vuosina kun lueskelin pääsykokeeseen. Olisi ollut tosi kiva lukea aktiivisesti jonkun blogista että mitä kursseja siellä on, millaisia koulukirjoja, mitä käytännön harjoituksia jne. Tiedän että mun lukijoissa on hirveesti ensi vuonna lääkikseen hakevia, joten kiinnostusta varmaankin tällasille postauksille olisi?😊

Nyt mä laitan koneen kiinni ja alan nauttimaan mun vikasta illasta täällä Jyväskylässä. Ihanaa ja aurinkoista loppuviikkoa kaikille❤️


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti