torstai 23. toukokuuta 2019

kuulumiset ja kesän bucket list

Pääsykoe ohi ja mun kesäloman ensimmäinen päivä. Mulla on ollut monin tavoin rankka kevät ja suon loman itselleni ihan täysin, oon ansainnut tän. Vaikka en kokenut että mulla olis varsinaista stressiä, on kroppa pääsykokeen jälkeen sanonut toista. Oon nukkunut pääsykokeen jälkeen muutaman ekan yön 12h yöunia sekä kaikki muutkin yöt n. 10h. Eilen vikan työpäivän kunniaks mulle iski tuttu kurkkukipu, joka iskee AINA kun stressi hellittää. Toisaalta se on hyvä merkki siitä, että nyt mun kroppa voi hyvin ja se saa ottaa rennosti.

Mä en aio ennen pääsykokeiden tulosten tuloa analysoida mun koetta tai fiiliksiä, sillä tuun tekemään sen joka tapauksessa tulosten tultua oli tulema mikä tahansa. Mulle tää kesä tuo uusia juttuja joka tapauksessa kävi miten kävi, joten mulla on kaikki tällä hetkellä hyvin ja mä voin hyvin.

Aloitin työt lukion vikana vuonna eikä ekalle kesälle kerennyt kertyä juurikaan kesälomia mitä nyt muistan äkkiseltään. Aloitin pääsykokeisiin lukemiset kuitenkin heti kesäkuussa, joten siltäkään osin en lomaillut. Viime vuonna pääsykokeen jälkeen oli niin huono fiilis, että halusin aloittaa uudestaan opiskelut melkein heti kokeen jälkeen. Se tuntu tosi hyvältä päätökseltä ja sitä se siis olikin, mutta lomailtua ei tullut. Lisäksi palkalliset lomat töiden puolesta pidin jo ennen pääsykoetta ja heti kokeen jälkeen huomasinkin olevani aivan puhki, mutta lomat oli jo pidetty. Toki työpaikalla ymmärrettiin ihanasti mua ja sain palkattomia vapaita, mutta ne ei tietysti ole sama asia kuin ''oikea'' kesäloma.
Tänä vuonna tein töitä koko vuoden, keväällä kuitenkin vähemmän kun syksyllä. Halusin, että mulla on pääsykokeen jälkeen mun kesälomat ja onnekseni se toteutui. Nyt oon siis virallisesti kesälomalla ja tätä jatkuu kesäkuun loppupuolelle asti, ai että.  Kesäloman suunnitelmia mulla on vain yksi tällä hetkellä; lähdetään siskon kanssa Rodokselle. Ajattelin listailla muutamia muita juttuja joita ajattelin kesän aikana toteuttaa, koska mikään ei oo kivempaa kun listojen tekeminen, hah.

Ihan eka juttu joka tuli mieleen on veren luovutus, jonka pystyn toteuttamaan loppukesästä. Mä en edes muista mikä mun veriryhmä on ja olis mielenkiintosta tietää se, sekä tottakai kantaa kortensa kekoon hyvän asian puolesta.

Haluaisin vuokrata kirpparipöydän ja karsia vaatteita kaapeista. Mä oon niin yksipuolinen pukeutuja niitä muutamia ''parempia'' asuja lukuunottamatta, että vaatekaapissa on käyttämättömiä vaatteita ihan liikaa.

Yksi niinkin yksinkertainen juttu kun lukuhetki kirjastolla. Kirjasto on ollut mun opiskelupaikka viimeiset kaksi vuotta ja nyt kesälomalla haluaisin mennä sinne lukemaan lehtiä ja juomaan kupillisen kahvia, ihan vaan kun opiskelut on tältä erää ohi ja aikaa on lehtienkin lukemiselle.

Piknik kavereiden kanssa on yks niistä jutuista joka on pakko toteuttaa. Ostin uuden piknik-viltinkin vanhan rikki menneen tilalle, joten puitteet on ainakin kunnossa. Nyt vaan odotellaan ne ihanan lämpöiset kelit takaisin.

Ed Sheeranin keikka meillä on heinäkuussa, jota odotan tietysti innolla. Samalla tehdään miniloma Helsinkiin, joka on kiva pieni irtiotto arjesta työarjen väliin.

Haluaisin alkaa katsomaan jotain uutta sarjaa Netflixistä tai Viaplaysta nyt kun aikaa on enemmän. Oon katsellut aktiivisesti vain Greyn Anatomiaa sekä Sykettä, jotka molemmat on mulla loppusuoralla, joten joku uusi sarja olisi etsinnässä. Oon kuullut hyvää mm. Quicksand-sarjasta, joten ehkäpä se pääsee seuraavaksi katseluun.

Tottakai jokaiseen kesään kuuluu mökkeilyt. Mulla on aivan ihanat sukulaiset ja läheiset joiden kanssa on ihanaa olla mökillä. Mikään ei stressaa ja jotain tehdään vain jos siltä tuntuu, ilman sen suurempia suunnitelmia. Parhaat lapsuuden kesämuistot on nimenomaan mökiltä ja on parasta, että edelleen ollaan kesät siellä samalla porukalla. Oon vaan tosi onnekas että saan edelleen viettää sukulaisten kanssa samanlaisia kesiä kun lapsena.

Yksi kohokohdista tulee varmasti olemaan reissu Rodokselle josta jo aiemmin mainitsin. Käytiin kaverin kanssa Rodoksella muutama vuosi takaperin ja se oli ihana reissu. Rodos on niin kaunis kuten sitä ympäröivät pikkusaaretkin, joten parempaa paikkaa rentoutumiselle ei ole. Ajateltiin lähteä laivaretkille, snorklailla, ottaa tietysti paljon ihania kuvia sekä ihan vaan makoilla. Mä ja Sanni ollaan tehty paljon töitä taas tänä vuonna opiskeluiden ja muun elämän suhteen, joten me niin ansaitaan pieni löhöilyloma. Päädyttiin valmismatkaan ja hyvään hotelliin, jotta kaikki stressitekijät jää minimiin, parasta.

Mä olin vielä muutama vuosi sitten ahkera kuvien teettäjä, mutta viime aikoina se on jäänyt harmittavan vähälle. Yksi kesän to do- jutuista voisikin olla kuvien teettäminen. Varsinkin Rodoksen reissun jälkeen kuvia on varmasti teetettäväksi enemmänkin.

En oo lukenut kirjoja aikoihin ja tälle kesälle olisi kiva ottaa tavoitteeksi lukea edes yksi kirja kannesta kanteen. Tän luulis olevan helppoa kunhan pääsen mökille riippukeinuun makoilemaan!

Ihanaa loppuviikkoa kaikille!♥

1 kommentti:

  1. Oi, pidän tästä suuresti. Hienosti kirjoitettu.:)

    VastaaPoista