torstai 13. joulukuuta 2018

12 X MIKSI RAKASTAN JOULUA

Tottakai täytyy aloittaa jouluruuasta. Sitä kun saa vaan sen kerran vuodessa (ja rippeitä pari päivää yli), niin näin joulukuun alkaessa alkaa jo odottamaan kaikkia joulupöydän herkkuja. Myös kinkun paistaminen on ihana projekti, jota koko perhe jännittää, että onnistuuko se tänäkin vuonna haha!

Lahjojen antaminen, ja nimenomaan antaminen. Tottakai nautin itsekin lahjojen avaamisesta, mutta oon tänä vuonna ollut tosi huono toivomaan yhtään mitään lahjaksi, koska en koe tarvitsevani mitään. Ennemmin nautin lahjojen ostamisesta ja niiden antamisesta. Mä oon ollut ajoissa liikkeellä ja oon saanut kaikki tän vuoden lahjat jo ostettua, joten viimehetken stressiä ei tule onneksi. Mulla alkaa ottamaan oikein mahanpohjasta kun mietin niitä lahjoja jotka pääsen antamaan, enkä malttais oottaa millään!

Joulusaunassa käynti. Meidän jouluperinteeseen kuuluu joulusauna aamupäivällä, jonka jälkeen me aletaan laittautumaan päivää varten katsoen samalla Lumiukko -leffaa.

Joulumarkkinat. Me ollaan käyty muutamat viime vuodet täällä Jyväskylässä joulumarkkinoilla, niin myös tänäkin vuonna. Taas lähti pari juttua mukaan joululahjoiksi♥
IMG_3222
Joululaulujen kuuntelu. Me ollaan töissä kuunneltu joululauluja jo lokakuusta lähtien (jos se musta on ollut kiinni), enkä oo kyllästynyt edes! Kun eletään vuoden pimeintä aikaa niin on ihanaa, että musiikki on iloista ja tulee hyvä mieli!

Jouluvalot, kynttilät, joulukuusi, joulukoristeet ja kaikki muu mikä luo tunnelmaa kotiin. Mun ei aluks ollut tarkoitus ostaa kotiin muuta kun pari kynttilää, mutta ostinkin sitten ihanan pienen joulukuusen ja parit valotähdet ikkunoihin kynttilöiden lisäksi. Nyt poltan näitä kaikkia aina kotona ollessa ja nautin ihanan jouluisesta tunnelmasta.

Jouluherkkujen leipominen. Piparit, niiden koristelu ja torttujen leipominen on jopa ihanampaa kun niiden syöminen. Myös itse tehtyjen, syötävien lahjojen tekeminen on yks lempijutuista. Viime vuonna tehtiin granolaa, tälle vuodelle on uusi idea josta varmasti myöhemmin blogissa!

Joululeffat. Mä oon ollut kohta viikon kipeenä, joten joululeffoja on tullut katsottua ihanan paljon! Mun lemppareita ehdottomasti on Mitä tapahtui Joulupukille -leffat, jotka löytyy mm. Viaplaysta. Melkein aina alkaa harmittaa joulun jälkeen, että taas vuoteen ei niitä leffoja voi katsella. On myös ihan parasta, kun 23 päivä ja aattona tulee joululeffoja toisensa perään♥

Joulukorttien askartelu. Jo useamman vuoden on ollut perinteenä askarrella joulukortit itse, niin myös tänä vuonna. Parasta laittaa joululaulut soimaan ja askarrella porukalla!
IMG_3217
Joulukalenterit, niin konkreettiset suklaakalenterit kun myös blogijoulukalenterit. Tulee niin ihana joulufiilis kaikkia jouluisia postauksia lueskellessa.

Läheisten kanssa yhdessä olo. En tiiä mitään parempaa kun olla perheen ja sukulaisten kanssa joulu. Mä nautin rakkaiden ihmisten seurasta täysin siemauksin tänäkin vuonna.♥

Lisääntyneet lahjakeräykset, korttikeräykset, hyväntekeväisyyslahjat jne. Vaikka mä en tänä vuonna sitten saanutkaan itseäni liikkeelle ostamaan lahjaa jollekkin lapselle, niin mielessä se kävi useastikin. Tavoitteena on, että ensi vuonna otan asiasta tosissani selvää ja osallistun johonkin keräykseen. Onhan se hieno idea ja joulu on niin ihanaa aikaa, että kun vaan mahdollisimman moni pääsisi nauttimaan siitä niin kuin mä oon lapsena (ja tietysti edelleen) nauttinut.

Ihanaa joulun odotusta ja viikonloppua kaikille♥

2 kommenttia:

  1. Anonyymi12/20/2018

    I really like it whenever people get together and
    share views. Great blog, keep it up!

    VastaaPoista
  2. Joojoo liipalaapaa, älä jaksa tämmöstä 😘

    VastaaPoista