keskiviikko 14. marraskuuta 2018

Persoonallisuustestin tulokset

Tein netissä persoonallisuustestin 16Personalities monien muiden innoittamana, ja ajattelin tulla jakamaan mun tuloksen tänne. Vaikka blogia kirjoitankin ja oon suht avoin täällä julkisesti, niin silti monet ei ''tunne tunne'' mua.

Testin mukaan oon Puolustaja. Eniten heti pisti silmään tosi osuvat prosenttiosuudet:
61% Introvertti ja 39 % Ekstrovertti, pitää paikkaansa. Oon just ton verran enemmän introvertti enkä prossaakaan enemmän tai vähemmän.

69% realistinen ja 31% intuitiivinen. Tää osuu kanssa just eikä melkein. Harvoin teen mitään asioita täysin päähänpistosta tai hyppää päätöksiin miettimättä ja harkitsematta.

78% Suunnitteleva ja 22% etsivä. Tää on jopa naurettavan paikkaansa pitävä, koska mä siis suunnittelen päiväni, viikkoni, jopa vuoteni aika tarkkaan. Mun pää räjähtää, ellen oo täysin kartalla mitä huomenna tapahtuu ja mihin kellonaikaan. Mulla on jopa vaikea tulla toimeen ihmisten kanssa, joille suunnitelmallisuus ei oo niin tärkeää. En voi kuvitellakaan, että lähtisin esim. reppureissaamaan ulkomaille tietämättä missä nukun seuraavan yöni. Ajatuskin puistattaa.
IMG_2308m
Kerään tähän alle myös muutamia mielenkiintoisia lauseita, joihin haluan tarttua kiinni.

''Vaikka puolustajat ovat empaattisia, he voivat olla hurjapäisiäkin puolustaessaan perhettään tai ystäviään, ja vaikka he ovat hiljaisia ja pidättyväisiä, heillä on usein hyvät ihmissuhdetaidot ja vakaat sosiaaliset suhteet.''

Tästä erittäin samaa mieltä. Edenkin koen, että mulla on tosi hyvät ihmissuhdetaidot niissä tilanteissa, joissa täytyy olla. Samoissa tilanteissa oon kuitenkin hiljanen siihen asti, kunnes on pakko tsempata ja olla sosiaalinen. Myös lause ''Puolustajat ovat luontaisesti sosiaalisia, mikä on epätyypillinen luonteenpiirre introverteille persoonille.'' tukee mun näkemystä itsestäni sosiaalisissa tilanteissa.


''Puolustajat yhdistävät perinteistä parhaat puolet ja halun tehdä hyvää, ja siksi heitä kohtaa usein lääketieteen ammatinharjoittajissa, akateemikoissa ja hyväntekeväisyystyössä.''

Ai että onpa ihana kuulla, että tän testin ja mun persoonallisuuden perusteella sopisin just siihen ammattiin, johon pyrin. En oo koskaan epäillyt ettenkö lääkäriksi sopisi tai olisi siinä hyvä, mutta tottakai välillä miettii, että onko oikeanlainen ihminen niin rankkaan työhön. Ainakin tämä testi puhui mun puolesta.

''Puolustajapersoonat, erityisesti kiihkeät sellaiset, ovat usein pikkutarkkoja, jopa perfektionisteja, ja vaikka he jahkailevat, heidän voi aina luottaa saavan työnsä valmiiksi ajallaan. Puolustajat ottavat vastuunsa henkilökohtaisesti, ylittävät jatkuvasti omia rajojaan ja pyrkivät tekemään kaikkensa ylittääkseen odotukset ja miellyttääkseen muita, sekä kotona että työpaikalla.''

Mä en oo ihan varma onko miellyttämisen halu hyvä vai huono asia, mutta tunnistan itseni. En oo koskaan myöskään jättänyt tekemättä jotain asiaa jos oon sen luvannut hoitaa, ellei nyt oo tullut terveys tai joku vastaava edelle. Mulle ihan äärettömän inhottava tunne on se, että joutuisin pettämään jonkun luottamuksen ihan vaan vaikka sillä, etten pysty vaihtamaan työvuoroja. Mulla on myös aina ollut joku asia johon haluan satsata kaiken ja menestyä siinä, joten omien rajojen etsiminen on tuttua monella eri elämän osa-alueella.
IMG_2238mTää testi sai mut oikeesti oivaltamaan asioita itsestäni. Oon joskus pitänyt itseäni pessimistisenä, mutta tästä lähtien ajattelen olevani realistinen. Tajusin myös mun aikatauluhulluuden olevan vaan suunnittelevan luonteenpiirre, eli nou hätä, samaa linjaa saa jatkaa. Suunnitelmallisuutta oon jopa pitänyt tosi negatiivisena luonteenpiirteenä.; onkohan mussa joku vikana, että en koe suurta nautintoa matkustelusta varsinkaan uusiin paikkoihin tai siitä, etten tiedä mitä teen huomenna. Tästä lähtien oon vaan ylpee siitä, että osaan aikatauluttaa elämääni ja pitää siitä kiinni. Tottakai välillä täytyy ottaa rennommin ja muistaa pitää päiviä, jolloin ei oikeasti aikatauluta mitään, mutta sopivan harvoin ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti