lauantai 13. lokakuuta 2018

SYKSYN SUOSIKIT X 10

IMG_1783m IMG_1781
Meidän keittiö. Viime Ikean reissun tarkotuksena oli löytää keittiöön hylly, joka tois vähän lisää säilytystilaa. Mun mielessä oli ihan perus Billy -kirjahylly, mutta ai että mä oon ilonen että löydettiin tää Vilto. Sopii niin hyvin meidän kodin tyyliin. Muutamia pikkujuttuja Ikeasta tarttu myös mukaan piristämään meidän keittiötä, mm. uudet pöytätabletit, lasipurnukoita hyllyyn ja ihanat valot jotka ripustin hyllyn reunoille. Yhden Ikeareissun ansiosta keittiöstä tuli ihan mun lempparipaikka meidän kodista.

IMG_1802
Syksyn mittaan musta on tullut kunnon suklaahiiri. Aikasemmin oon ollut aika nirso suklaiden suhteen, mutta nyt syksyn kuluessa oon löytänyt monta suklaata joihin oon jäänyt ihan koukkuun. Fazerin turkinpippurisuklaa on erittäin paljon mun mieleen, kuten myös Maraboun Co-Co kookossuklaa. Vaikken pelkiltään turkinpippurista tai edenkään kookoksesta tykkääkkään, on nää suklaat ihan sairaan hyviä. Tottakai tällä viikolla myös piparisuklaata on kulunut kun ne saapui Prismaan!

IMG_1832
Mä oon koko syksyn kuunnellut podcasteja ja oon tykännyt ihan sairaasti pyöräillä töihin tai kirjastolle niitä kuunnellessa. Oon kuunnellut Radion Aallon Dynastiaa sekä Applen omasta Podcast -appista löytyvää Nonsense By Alexa & Linda -podia. Jotenkin aika kuluu ihan siivillä ja se on mulle semmosta omaa aikaa mistä nautin. En oo ennen ajatellut pitäväni podeista, mutta kesän jälkeen kyllästyin jollain tapaa musiikkiin ja löysin koko podcast-maailman mikä onkin tosi laaja. Mä oon yrittänyt kavereillekin hehkuttaa podeja, mutta monet ei vielä oo löytänyt niiden syövereihin.

IMG_1441
Nyt kun on muutaman kuukauden asunut omillaan, on tietysti pitänyt alkaa kehittelemään ihan itse omat ruokansa. Tortilloista on tullut meidän vakkariruoka sen helppouden ja tottakai myös hyvän maun takia. Ollaan syksyn aikana syöty tortilloja monet kerrat, kun muita ruokia on kehitelty todella vähän. Tortillat on tän hetken hitti meidän ruokapöydässä, mutta katsotaan mitä keksitään kun niihin kyllästyy.

IMG_1864
Syksy on jo todella pitkällä ja tää alkusyksy onkin mennyt älyttömän nopeesti. Mun syksyyn on kuulunut pääosin töitä ja lukemista eikä paljoa muuta. Koska mä nautin molemmista, niin oon pysynyt järjissäni vaikka luenkin työtunteihin nähden aika paljon. Onneks mä nautin opiskelusta, koska en mä muuten jaksaisi viettää lähes kaikkea vapaa-aikaani kirjastolla. Mä tosiaan käytän lukemiseen Mafy Valmennuksen Mafynettiä*, joka kertoo koko ajan missä mennään aikataulun suhteen. Motivoi kummasti, kun näkee konkreettisesti tehtävien sujuvan ja kehityskäyrän nousevan. Uskon, että vaikka tää syksy onkin ollut tosi kiireinen, niin selkeä aikataulutus lukemisen suhteen opiskeluvalmentajan kanssa on pitänyt mun pään kasassa ja oon saanut rauhassa, hyvillä mielin edetä tätä prosessia ja nauttiakin siitä. Mä tuun lähiaikoina vielä tekemään erillisen postauksen Mafynetistä ja mun omista kokemuksista.

*Mafy Valmennuksen valmennuskurssi saatu blogiyhteistyönä.
IMG_1853
Mun hiukset ei oo luonnostaan mitkään maailman kiiltävimmät ja sileimmät, vaan päin vastoin. Oon kokeillut vaikka mitä vippaskonsteja, joilla saisin eloa mun hiuksiin. Tiedän, että on myös perimästä pitkälti kiinni millanen hiuslaatu on, mutta näillä parilla hiustuotteella oon saanut huomattavan eron aikaan! Dermosilin Moisturizing Mist on ollut käytössä jo jonkun aikaa. Eron oon lähinnä huomannut hiusten kosteudessa seuraavana päivänä, kun suihkun jälkeen illalla tätä sumautan. Jokainen hius ei harota eri suuntaan, vaan ne on hallittavissa. Vaikka hiusten ulkonäössä ei sinällään suurta eroa olekaan, tuntuu hiukset paljon paremmilta juurikin seuraavana päivänä. Toinen hiustenhoitotuote on XZ:n Öljyhoito, jota oon pari kertaa käyttänyt. Jo nää pari kertaa on saanut mut ihmettelemään, että miks en oo aikasemmin kokeillut tätä. Ero on ihan järkyttävän suuri ja nimenomaan ainakin hiusten ulkonäössä. Nää kaks tuotetta kyllä tukee toisiaan tosi hyvin.

IMG_1790Koko syksyn yks isoimmista lemppareista on kypärä. Oon ala-asteen jälkeen pyöräillyt aina ilman kypärää, vaikka ennen ajokortin saamista pyöräilin alkukeväästä niin pitkälle syksyyn kun maa oli jäässä, kuten taas tänäkin kesänä kun muutettiin omilleen eikä auto ollutkaan käytössä koko aikaa. Musta alko tuntumaan jopa nololta pyöräillä ilman kypärää. Että oon niin tyhmä etten tajua miten paljon kypärä voi pelastaa tilanteessa, johon itse ei välttämättä edes pysty vaikuttamaan. Nyt oon tehnyt oman osuuteni siitä, että pystyisin selviämään jos jotain tapahtuisikin.

IMG_1809
Oon ollut viimeisen vuoden ahkera Greyn Anatomian katsoja, mutta tänä syksynä oon jäänyt koukkuun The Good Wife -sarjaan. Ihan eri maailmaa kun sairaala Greyn Anatomiassa, mutta ehkä just se sai mut koukkuun. Pari ensimmäistä jaksoa meni vaan päästessä kärryille että mitä kaikki oikeussalin termit tarkottaa, mutta pian pysyin jo tosi hyvin juonessa mukana. Suosittelen ehdottomasti katsomaan, ja nimenomaan pari kolme jaksoa ennen tuomiota, haha. 


Aivan ihanaa viikonloppua ja syyslomaa kaikille niille joilla se alkoi. Muistakaa rentoutua ja nauttia! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti