lauantai 3. lokakuuta 2015

training at the moment

Moikka! Nyt voin sanoo et mulla on niiin helpottunut fiilis. Oon saanut kaikki rästiin jääneet kouluhommat sekä myös ne kouluhommat tehtyä joiden palautukset on ens viikolla, kun koulussa en oo. Kouluhommien lisäks mulla oli vähän stressiä teoriakokeesta joka mulla oli eilen, mutta onneks se meni heti ekalla läpi! Jännitin sitä kyllä ihan älyttömästi kun en tiennyt yhtään mitä oottaa, mutta hyvin meni kuitenkin.

Tulin postaamaan ennen reissuun lähtöä vielä urheilua koskien kun sen puoleen on ollu aika hiljasta jonkun aikaa täällä blogin puolella. Joten jos sua ei kiinnosta lukee urheilusta, niin mainitsen heti tähän että mun lomareissua pystyy seuraamaan instagramissa @hetaemiliaa ja myös snapchatissa hetaemilia jonne muutama mun lukija onkin jo eksynyt! Sinne varmasti päivittelen vähän enemmänkin kuulumisia. :)
IMG_9125 IMG_9098 IMG_9063
Mutta nyt ite postauksen aiheeseen, nimittäin treenaamiseen. Kun oltiin Salossa niin Minttu oli mun oma kuvaaja, joten kerrankin kuvamatskua treeneistä vaikka tää aika tylsä treeni olikin hah.
Mun kausi loppui heti SM-kisojen jälkeen vaikka ensiks tarkotus oli vielä juosta 100m yksissä kisoissa, mutta viikkojen laskeskeluiden jälkeen huomattiin, että aikataulullisesti olis parempi laittaa kausi jo pakettiin.
Peruskuntokauden mä alotin kolme-neljä viikkoa sitten ylimenokauden jälkeen. Tehtiin/tehdään ihan perus pk-kauden treeniä eli sykkeet pysyy ylhäällä ja tehdään pidempää sarjaa ja treenien pituudet on kans vähän suurempia. Tää on sitä treeniä mitä ei kauheesti jaksas vääntää päivästä toiseen kun juoksemaankaan ei pääse, mutta eipä siinä oo vaihtoehtoja. Ainakin se fiilis rankan treenin jälkeen on niin hyvä, kun välillä tuntu ettei siitä ees selviä kunnialla loppuun..
IMG_9042 IMG_9105
Iso osa mun treeneistä koostuu fyssarin liikkeiden tekemisestä, lihaskunnosta ja voimasta. Ollaan myös tehty juoksuun liittyviä harjotteita, että mm. liikeradat pysyis muistissa. Osaharjotteiden lisäksi oon päässyt jo juoksemaan muutaman kerran, mutta aika maltilla me ollaan alotettu ihan kun kuuluukin. Nyt on se aika kaudesta että on tyhmää alkaa hötkyilemään vaikka tekiskin mieli.. Onneks mun ei tarvii ite tehdä päätöksiä että mitä tehdään, vaan ne on valmentajan tehtäviä ja mä luotan siihen täysin. Lisätään pikkuhiljaa kuormitusta, vaikka juoksenkin vielä jonkun aikaa pehmeellä patjalla tai nyt reissussa nurmikolla.
IMG_9110 IMG_9117
Kun nyt lähdetään reissuun, niin vaikka tää onkin lomamatka niin mä teen tästä ite omatoimisen ''treenileirin''. Meidän hotellin lähellä on urheilukenttä, niin miks en treenais sit samalla! Varsinkin kun urheilu on nyt niin iso juttu, niin pari viikkoo treenaamatta tuntuu ihan älyttömältä ajatukselta... Ja lämmöstä saa hyvin hyödyn kyllä irti!
IMG_9091 IMG_9043
Muutenkin tää alkukausi on mennyt hyvin myös ns. tukiverkoston kannalta. Sain taas vuodeks henk. koht. hierojan, oon nyt käynyt puolisen vuotta fyssarilla jota tuntuu oikeesti kiinnostavan mun kehitys ja paraneminen kuten mun lääkäriäkin ja sain myös kutsun aitajuoksumaajoukkueeseen! Eli tällä hetkellä ehjä ja hyvä kausi ois aikalailla pedattu, mutta ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu, se on nähty moneen kertaan.. Mutta edellytykset on todella hyvät, joten siitä on hyvä lähteä!
IMG_9114 IMG_9139
IMG_9173
Päätin vielä heittää nää parit urheiluun liittyvät ostokset tähän samaan postaukseen. Tilasin Ellokselta ton vasemmanpuoleisen topin, joka on ihan älyttömän kiva varsinkin sen vieressä olevan lyhyen Niken topin* kanssa. Sen tilasin House of Brandonilta kun oon jo ikuisuuden niitä kuolannut. On kyllä niiin kivan väriset ja mukavat vielä päällä, ai että! Myös noi kaikki muut värit mitä on tarjolla on ihan superkivoja, voisin hankkia kaikki itelleni! :P Oon myös tykästynyt nyt viimeaikoina Adidaksen trikoihin, joten oli ihan huippua löytää taas uudet housut muiden kaveriks!

Enempää mä en oikeen osaa kertoa urheilusta ja treenaamisesta, kysykää jos joku jäi vielä askarruttamaan niin yritän vastata. Mutta nyt hyvät viikonloput vielä kaikille! :)

*Gifted

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti