perjantai 21. elokuuta 2015

Mun urheilukesä 2015

Moikka taas pitkästä aikaa! Tai siltä ainakin tuntuu et täällä blogin puolella on ollu aika pitkään hiljasta, mutta nyt perjantain tullen jaksoin ja kerkesin tulla teille postaamaan.
Päätin nyt tällä kertaa tulla kertomaan urheiluasioita, joten niihin sit sen kummempia kuulumisia kertomatta. Ja vielä se, että tän postauksen kuvittaa mun viimeaikojen urheiluvaateostokset :)
IMG_5396
Mun alkukesä meni urheilun osalta ihan huikeesti, kuten täällä blogin puolellakin taisin hehkuttaa. Myös sen takia bloggaaminen kärsi, mut ei mennä siihen sen enempää... En todellakaan oottanut, että ihan parin kuukauden kunnon treenillä olisin kehittynyt niin paljon ja miettisin tosissani EM-rajan tekemistä 100m aidoissa. Jäin siitä 2 kymmenystä, mutta EM-kisojen jälkeen pääsin jo tosi lähelle sallituissa tuulissa ja vähän liian isossa myötäsessä se jopa alittu. Teki tosi hyvää saada se tehtyä, vaikka sitä tuulta olikin liikaa. Nyt tiiän, että se ei ollu ihan utopiaa koko raja vaikka se kaukaselta 
alkukesästä tuntukin.

Toppi Intersport // Trikoot ja T-paita Adidas Outlet

Noh, sitten tuli Kalevan kisat joissa iso tavote oli finaaliin pääsy, ja se sit parin poisjäännin takia olis ollu helppo nakki. Turhaan noihin kisoihin kuitenkaan lähetään varman päälle ottamaan, joten pyllylleenhän se meni. Tai kuudennellekohan aidalle asti olin tekemässä ''elämäni juoksua'' ja etenemässä suoralla paikalla finaaliin, mutta sit kova vauhti kostautu ja aidat alko tulee syliin. Etummainen jalka tarras aitaan kiinni, ja siinä ei sit enää ollu mitään tehtävissä kun jalat petti alta... Voin sanoo etten oo ikinä ollu yhtä pettynyt kun ton juoksun jälkeen, mutta parin päivän jälkeen olin jo päässy sen yli. Onneks mulla on huikee valmentaja ja Jopo! Tiiän kuitenkin, että olisin juossu tosi kovan ajan jos maaliin oisin päässy, joten nyt osaan ajatella sitä jo siltä kantilta. Aitajuoksu on vaan siitä raaka laji, et sulla on tasan se yks yritys mutta riskejä epäonnistua totaalisesti on sit kymmenen kertaa enemmän. Mutta eipä siinä, iteppähän oon lajini valinnu.
IMG_6372
Pitkähihaiset treenipaidat H&M

Kalevan kisoista mun ''alamäki'' sit alko, jos sitä nyt sellaseks voi sanoo.. Ehkä se, et odotukset oli aikojen suhteen niin korkeella et ne perushyvät ajat alko tuntumaan joka kisassa pettymykseltä. Jaksoin uskoo, että SM-kisoissa kulku olis taas ihan huipussaan, mut eipä ollu... Olin ja oon edelleen pettynyt mun juoksuun, mut neljäs sija SMeissä ei oo huono. Tottakai se on just se Vmäisin sija, ja tää oli jo mun kolmas vuos peräkkäin kun sen sijan itelleni otan. Mut ens vuonna oon valmis taisteleen mestaruudesta!
IMG_6402
Caprit ja T-paita Adidas Outlet

Oon puhunu koko kesän täällä blogissa siitä, et kaikki menee urheilun saralla pelkästään älyttömän hyvin, niin on siinä se varjopuolikin mistä en oo maininnut. Mulla on heinäkuun alusta ollu taas tuntemuksia mun jalkapöydissä, ja juoksinkin koko elokuun molemmat jalkapöydät rikki. Kävin kuvissa toisen jalan kanssa tällä viikolla, ja juurikin se rasitusmurtuman alku on uusinut jo kolmannen kerran joka vaivas vuos sittenkin. Nyt siihen on kuitenkin löydetty aika loogiselta kuulostava syy, ja toivon et kunhan saan kuntouttavia liikkeitä niin saisin vihdoin reenata ilman jalkapöytävammoja... Onneks sain kuitenkin tän kesän vedettyä kunnialla läpi, vaikka kipujen unohtaminen välillä tekikin tosi tiukkaa.
IMG_5419
Molemmat lenkkarit M&MDirect

En viittinyt ennen kauden loppumista enempää mun kisailuista kertoa, koska tiesin et uusia kisoja tulee koko ajan. Vaikka mulla on vielä yks 100m jälellä, niin silti tuntuu että kausi on paketissa ja hyvä niin! Tää pitkästä aikaa kisaaminen oli henkisesti tosi raskasta, ja loppukesästä toivoin jo et ne olis ohi.. Tottakai jatkuva lataaminen ja jännittäminen vie kauheesti energiaa, vaikka just sitä fiilistä tuleekin ikävä kun ei pääse kisaamaan.
IMG_6403
Eli yhteenvetona, mun on pakko olla tähän kesään tosi tyytyväinen, vaikka kisapaikkaa EMeihin tai Pohjoismaiden välisiin ei tullutkaan. Se, että niistä molemmista pääsin taistelemaan, pääsin ekan kerran Kalevan kisoihin ja kävin parit aikuisten eliittikisat kertoo siitä, et seuraava askel kohti parempaa mua on otettu. Ei tältä kesältä kukaan uskaltanu näinkään paljon oottaa. Silti nälkä kasvaa syödessä, joten en malta oottaa ens kesää ja kaikkee sitä mitä se toivottavasti tuo tullessaan. Toivottavasti siitä tulis just sellanen kun uskallan toivoo! :)

2 kommenttia:

  1. tosi hienoo et oot niin motivoitunu ja keskityt täysillä omaan lajiin, kestät pettymykset ja ajattelet vaan että kohti parempaa :) en voi kun antaa pointsit sun hyvälle asenteelle ja toivottaa paljon tsemppii jatkoon! & aivan ihania urheiluvaatteita oot ostanu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii ihana kommentti! :') Kiitos paljon Nelli!!

      Poista